Vår julklapp går till Järna Pop-up!

Järna Pop-up är ett ideellt initiativ som mixar popcorn med nattvandring på ett varmt och hjärtligt sätt. Grundarna är fyra aktiva kvinnor som strävar efter att sprida trygghet och sällskap i hemorten Järna. Initiativet har blivit riktigt populärt bland ungdomarna och de varma popcornen tas emot med många leenden.

“Vi vill vara där ungdomarna är men utan fostran och villkor. Att vara i kommunikation och kontakt och finnas till hands som medmänniskor och att vara vittne, ett öra om det behövs.” Säger Malin Harladsson medgrundare Järna Pop-up.

Vi på Järna Kommunikation blev smått förälskade i denna härliga idé som rimmar väl med vår strävan efter att bidra till vårt samhälle och vår omvärld. Järna är vår ständiga källa till inspiration, ambition och intuition och det känns därför extra kul att bidra med vårt stöd på ett lokalt sätt.

I år skänker vi 2000 kr till förmån för Järna Pop-up. Ett bidrag som innebär att de kan investera i nya filtar, gasolvärmare, lyktor, skålar och mycket mer som ökar vintertrivseln på Järnas gator.

Vill du stödja Järna Pop-up? Du hittar dem på Facebook!

Grafisk Manual Online – Årets julklapp om du frågar oss!

Vi har utvecklat tjänsten Grafisk Manual Online för alla företag som på ett enkelt, tryggt och ekonomiskt sätt vill säkerställa att den grafiska profilen alltid är marknadsaktuell.

Arbetet med en designprofil är en process som måste hållas levande och uppdaterad. En utmaning kan vara att företaget exempelvis får nya medarbetare eller att det dyker upp frågeställningar gällande profilen i olika delar av verksamheten. Ett effektivt hjälpmedel är en grafisk manual.

”Jag märker mer och mer hur viktigt det är för ett modernt företag att snabbt ha tillgång till en grafisk manual då beslut fattas fortare, fler arbetar i projekt och kommunikationen sker via olika typer av media”

Karin Huber, Grafisk formgivare på Järna Kommunikation.

Tjänsten Grafisk Manual Online ger dig full tillgång till er designprofilen. Materialet uppdateras enkelt och säkerställer en enhetlig kommunikation på alla nivåer.  Med den grafiska manualen lättillgänglig via nätet, som en samlad resurs för alla som arbetar med varumärket, blir det enklare att få till ett enhetligt uttryck och bemötande.

Intresserad?
Läs mer om Grafisk Manual Online.

Frukostmöte 22 feb: Autism som superkraft! – Om socialt entreprenörskap och att utveckla idé till verklighet

Anton Håkanson

Anton Håkanson, social entreprenör och grundare av DayCape, berättar om hur det är att förvandla hinder till möjligheter och hur barn och unga i behov av extra stöd kan utveckla egna superkrafter med hjälp av rätt förutsättningar. Som barn diagnostiserades Anton inom autismspektrat, en diagnos som senare avskrevs men lämnade honom med en unik insikt om de vardagliga problem som barn med autism brottas med. Insikter som lade grunden för appen DayCape, en digital bildkalender, som hjälper lärare och föräldrar att låta barn och elever utvecklas efter sina egna förmågor. DayCape har vunnit flertalet priser och bidragit till ett ökat fokus på hur skolor och förvaltningar kan arbeta med digitala hjälpmedel som ett stöd i verksamheten.

Missa inte detta tillfälle att inspireras av Antons berättelse och insikter. Ta del av råd och tips på hur kreativa idéer kan bli verkligheter och hur det är att driva ett startupföretag till framgång.

Välkommen till frukostmöte onsdagen den 22:e februari, kl 08:15-09:00 i Kulturhuset i Ytterjärna. Ekologisk frukost står framdukad från 08:00. Frukostmötet är kostnadsfritt.

“Det spelar ingen roll vem du är, hur gammal du är, var du bor, vad du vill göra … vem som helst kan sätta på en mantel och förbereda sig för en superdag!” Anton Håkanson, grundare DayCape

Anmäl dig nu

Söker du svar på hur vi kan bidra till en grönare planet? Sök på Ecosia!

Ecosia Logo

Sökmotorsbranschen har under de senaste åren fått tillökning av nya innovativa uppstickare. Idag tenderar allt fler att försöka vara mer medvetna om hur deras digitala vardag präglar världen vi lever i. För den miljömedvetne surfaren kan vi rekommendera sökmotorn Ecosia.

Plantera träd medan du söker på webben

Ecosia är en vanlig sökmotor med ett ganska ovanligt syfte. De skänker nämligen minst 80% av sina annonsintäkter till trädplantering. Sökmotorn låter dig dessutom se hur många träd du hjälper dem att plantera medan du söker.

Ecosia Tree

ecosia.org kan du ta del månadsbaserade rapporter för att säkerställa att intäkterna verkligen går till trädplantering.

Låter dig jämföra resultaten med Google

Google är känd som mångas förstaval när det kommer till sökmotorer. Detta har Ecosia tagit med i beräkningen och låter dig med ett musklick jämföra sökresultatet med Googles egna. Sökmotorn i sig är baserad på Microsofts Bing.

Introduktionsvideo