Workshop med JATC Omsorg

Ibland är det bra att stanna upp och bolla tankar kring några av verksamhetens stora frågor. Frågor som – vilka är vi och vad står vi för, vilka visar vi att vi är utåt sett och hur vill vi att andra ska se oss? 

Dessa frågor funderade vi över tillsammans med JATC. Syftet var att lyfta blicken och se en helhetsbild kring vilka JATC vill vara och vad de vill kommunicera ut till omvärlden. 

JATC fick ett personlighetstest

Vi gjorde bland annat en övning där vi gick igenom ett “personlighetstest”, alla fick komma upp med de ord som de anser att JATC står för. Vi landade tillsammans i  JATCs personlighet. Ett varumärke är komplext, likt en människas personlighet har det flera sidor.  

JATC värden grundar sig i trygghet, engagemang och meningsfullhet i de man gör. Detta är kärnan i verksamheten och värdeord alla medarbetare kan luta sig tillbaka på. Visionen är att vara en förebild för andra verksamheter hur man arbetar med omsorg för människor på ett sätt som både är bra för miljön och för samhället.

Efter att vi landat i vad vi vill förmedla och vilka vi är blev nästa steg att komma fram till hur vi ska nå ut med den bilden vi vill förmedla, detta med hjälp av kommunikation.

Vad gör vi nu?

Mycket intressanta tankar och idéer fick oss alla att lyfta blicken och reflektera. Vi ser fram emot att spinna vidare på allt det vi fick med oss från workshopen. Framtiden ser ljus ut!

Funderar du kring samma frågor som JATC? In och läs om våra tjänster.

Google Ads – Bli synlig där dina kunder är

Google Ads

Vill du locka rätt besökare till din hemsida? Eller öka synligheten av dina produkter? Då är Google Ads valet för dig. Vi erbjuder Google-certifierade specialister som gärna hjälper dig att finslipa din digitala marknadsföring.

Med hjälp av Google Ads kan vi anpassa marknadsföringen för att uppnå bästa resultat, oavsett om det gäller att locka nya kunder till din hemsida eller leda befintliga kunder till köp. Vi hjälper dig gärna med:

  • Sök – Bli synlig i Googles sökresultat när personer söker efter ord eller fraser som är relevanta för just din verksamhet.
  • Display – Visa upp engagerande annonser på hemsidor där dina potentiella kunder finns.
  • YouTube – Se till att dina videor når din målgrupp via YouTube.
  • Retargeting – Rikta skräddarsydda budskap till personer som redan har interagerat med ditt innehåll.

Du sätter budget, vi levererar resultat

Du behöver inte avsätta en stor budget för att nå resultat via Google. Dessutom är det möjligt att anpassa kostnaden under hela annonseringsperioden. Tack vare verktyg såsom Google Analytics kan vi, med hjälp av statistik och analys, anpassa marknadsföringen för optimalt resultat.

Bli synlig där dina kunder är – Hör av dig till oss!


Annonsering och optimering

Som ett komplement till betald annonsering skapar vi även bästa förutsättningarna för dig att synas organiskt i Googles sökmotor.

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig med sökmotorsoptimering.


 

A/B test – Optimera ditt innehåll

A/B test

Osäker på vilket innehåll som funkar bäst för din målgrupp? Med ett A/B test kan du få svaret och optimera ditt innehåll för bästa resultat. 

Ett A/B test går ut på att jämföra två versioner av en variabel. Exempelvis kan du göra en annons riktad till en specifik målgrupp, med samma budskap med olika bilder. Syftet är att få bekräftat vilken variabel som ger bäst resultat, så att du slipper gissa!

A/B test kan exempelvis användas när du vill veta vilken:

  • Ämnesrad som funkar bäst i ditt mailutskick.
  • Bild som leder till flest klick på länken i ditt sociala inlägg.
  • Design på hemsidan som leder till flest konverteringar.
  • Längd på ditt formulär som ger högst deltagande.

Att tänka på vid A/B testning

Genomför inte för stora förändringar på samma gång. Risken finns att det blir svårt att lista ut vilka förändringar som bidrog till önskad effekt. En förändring i taget är att rekommendera.

A/B tester tar tid och varje test kräver ett visst antal interaktioner för att du ska kunna dra slutsatser av ditt innehåll. Var beredd på att det kan ta längre tid än planerat att få tydliga resultat. Men, tålamod är ju en dygd.

Testa annonser på sociala medier

Vill du A/B testa ditt innehåll på Facebook skapar du följande:

  1. En kampanj med vald målsättning ex Trafik.
  2. Ett Ad Set, välj målgrupp samt budget.
  3. Två annonser i ditt Ad Set. Ändra en variabel ex call-to-action eller bildlänk.

Facebooks algoritmer kommer att avgöra vilket innehåll som är mest troligt att ge dig bäst resultat, och kommer således att fördela din budget till det optimala alternativet. Därefter är det upp till dig att analysera och dra lärdom av resultatet.


Du kanske även är intresserad av:

Frukostmöte – Filma med mobilen

Anders Aldén - Filma med mobilen

Med video kan du snabbt öka engagemanget i dina digitala kanaler, och det måste inte vara dyrt eller vara särskilt svårt. Detta frukostmöte lär dig hur du enkelt och kostnadseffektivt kan filma med mobilen.

Du får lära dig grunderna för att skapa professionella filmklipp som skapar engagemang och når längre:

  • Strategiska frågor innan du börjar filma
  • Kamerahantering, inställningar och positionering
  • Enkla och billiga tillbehör du kan skaffa
  • Val av kanal och format

Anders Aldén är redaktör på Järna Kommunikation och arbetar  med digitala medier – producerar, optimerar och sprider innehåll för bästa resultat, och inte minst för att öka engagemanget mellan varumärke och målgrupp. Där video spelar en central roll.


När: 18 september 2019, kl 08:15 – 09:00. Ekologisk frukost serveras från 08:00.
Var: Varma kör, Skillebyholm.
Pris: Gratis


Hitta hit:


Kolla även in:

Glad påsk

Kaffesugen? Kom gärna förbi så bjuder vi på ekofika. Glad påsk!

Glad Påsk

Järna Rosteri har rostat vår alldeles egen kaffeblandning. En något mörkare rostning med djup fyllighet. 100% Arabica. Bönorna kommer från odlingar i Indonesien och Brasilien där kaffet håller hög kvalitet, är ekologiskt samt där det råder goda förhållande kring kaffe-odlarna. Kaffet har rostats varsamt och långsamt för att utveckla kaffets unika smak. Arbetet görs för hand i en rost i gjutjärn.

Besök oss gärna så kan vi prata kommunikationsstrategi, digitala medier eller det som är aktuellt för dig just nu.

Boka gratis idémöte