Engagerande video för sociala medier

Visste du att 82% av all internettrafik kommer vara video år 2022?* Har du inte kommit igång med rörlig media är det hög tid att börja. Vi hjälper dig gärna att producera engagerande video för sociala medier. 

Oavsett om du är i behov av enklare video eller söker lite mer avancerad produktion är vi med dig under hela processen. Vi tar hand om allt från rekvisita till manus och produktion.

Kom igång med video för sociala medier

Vi har lång erfarenhet av innehållsproduktion för digitala medier och ser till att dina videor skapar engagemang och sprids för optimal effekt. Boka idéfika med oss!

Video för sociala medier, producerad för Svenska LantChips.


*Enligt Cisco Visual Networking Index: Forecast and Trends, 2017–2022 White Paper

Säg hej till vår nya stjärna, Ladan!

Vi vill välkomna, och presentera, Ladan som nyligen börjat sin resa hos oss på Järna kommunikation som grafisk designer.  Ladan är ursprungligen från Iran där hon är utbildad  inom grafisk design. Efter sin utbildning  drev hon under flera år en byrå inom detta tillsammans med två tjejer från utbildningen i sitt hemland.

När Ladan kom till Sverige för tio år sedan var det självklart för henne att satsa på att lära sig de svenska språket för att skapa sig ett liv här. Ett land hon älskade från första börja mest till följd av de värderingarna som råder här bland människorna.

Ladan gick senare en utbildning på Nackademin inom grafisk design, det skiljer sig väldigt mycket att arbeta inom denna bransch i Iran och I Sverige och därför är Ladan glad att hon utbildade sig på nytt här i Sverige. ”De är en väldig skillnad på vad man anser snyggt grafiskt och vad som går hem i Sverige jämfört med i Iran” berättar Ladan. 

För Ladan har det alltid varit självklart att hon ska jobba med form och design, hon tänker design hela dagarna i allt hon gör i livet och är glad att få arbeta med sitt intresse. På fritiden spenderar hon mycket tid med sin familj och utöver form och design är även matlagning ett brinnande intresse. 

När Ladan kom hit till oss på Järna kommunikation första gången för intervju träffade hon vår formgivare Karin som hon kände igen från när hon varit och föreläst på Nackademin under utbildningen. Då visste hon direkt att hon hade hamnat rätt!

Vi är glada att Ladan hittade hit och ser fram emot att följa hennes utveckling hos oss!

 

Gratisprogram för den digitala kommunikatören

Gratisprogram för den digitala kommunikatören

Det finns en uppsjö av gratisprogram och kostnadsfria hjälpmedel för att finslipa din digitala kommunikation. Här listar vi några av våra favoriter:

Video

DaVinci Resolve är Adobe Premiere-utmanaren som låter dig klippa, texta, färg- och ljudredigera som ett proffs. Du kommer en bra bit på vägen med den kostnadsfria versionen. Testa själv.

Vill du komma igång med rörlig media? Vi hjälper dig gärna!

Sociala medier

Later och Buffer är verktygen för dig som publicerar i flera kanaler och söker efter ett smidigt sätt att schemalägga dina poster. Schemalägg för Facebook, Instagram, Twitter, och Pinterest.

Nå ut, skapa engagemang och uppnå resultat i dina digitala kanaler. Vi hjälper dig gärna med sociala medier och datadriven marknadsföring.

Webb

Yoast SEO är ett pluggin till WordPress som hjälper dig att sökordsoptimera dina inlägg. Du får en lista över förbättringspunkter och kan smidigt optimera dina poster utan att vara ett SEO-proffs.

Alla söker – men alla blir inte hittade. Så hjälper vi er att klättra i sökresultaten på Google

Bildredigering

GIMP är alternativet för dig som inte är sugen på att starta en Adobe-prenumeration. Bra för både enklare och mer avancerad redigering av bilder samt frihandstecknande. Låt kreativiteten flöda!

Skapa känsla med bilder. Låt oss skapa bildmagi för din hemsida, sociala medier eller trycksaker.


Läs även


 

Workshop med JATC Omsorg

Ibland är det bra att stanna upp och bolla tankar kring några av verksamhetens stora frågor. Frågor som – vilka är vi och vad står vi för, vilka visar vi att vi är utåt sett och hur vill vi att andra ska se oss? 

Dessa frågor funderade vi över tillsammans med JATC. Syftet var att lyfta blicken och se en helhetsbild kring vilka JATC vill vara och vad de vill kommunicera ut till omvärlden. 

JATC fick ett personlighetstest

Vi gjorde bland annat en övning där vi gick igenom ett “personlighetstest”, alla fick komma upp med de ord som de anser att JATC står för. Vi landade tillsammans i  JATCs personlighet. Ett varumärke är komplext, likt en människas personlighet har det flera sidor.  

JATC värden grundar sig i trygghet, engagemang och meningsfullhet i de man gör. Detta är kärnan i verksamheten och värdeord alla medarbetare kan luta sig tillbaka på. Visionen är att vara en förebild för andra verksamheter hur man arbetar med omsorg för människor på ett sätt som både är bra för miljön och för samhället.

Efter att vi landat i vad vi vill förmedla och vilka vi är blev nästa steg att komma fram till hur vi ska nå ut med den bilden vi vill förmedla, detta med hjälp av kommunikation.

Vad gör vi nu?

Mycket intressanta tankar och idéer fick oss alla att lyfta blicken och reflektera. Vi ser fram emot att spinna vidare på allt det vi fick med oss från workshopen. Framtiden ser ljus ut!

Funderar du kring samma frågor som JATC? In och läs om våra tjänster.