Saltå Kvarn är beredda att ta några extra obekväma steg

Gillar verkligen Saltå Kvarns vision. Särskilt det där om att ”ta några obekväma steg”.
Det är inte alltid enkelt att göra det som är bra för framtiden, men det känns alltid rätt i magen:)
Här på Järna Kommunikation är vi tacksamma och glada att vi får fortsätta klä Saltå Kvarns produkter i fina förpackningar. Läs mer om Saltås alla nya familjemedlemmar på saltakvarn.se.
På vår lillasyster Selected by Järna hittar du de flesta av Saltås alla nya snacks.
Om Saltå Kvarn
”Vi är ett litet företag med stora drömmar om god mat som produceras på jordens villkor. En prick på kartan men med en tydlig vision som vi hoppas ska spridas över hela världen – hektar för hektar. Vår metod är kompromisslös, men vårt syfte är gott. Ja, till och med utsökt. Vi erbjuder god mat med hög naturlig kvalitet och positiv miljöpåverkan, även om det krävs att vi måste gå ett par obekväma steg längre än alla andra för att nå dit.”

När ord blir till innehåll – hur kan en copywriter hjälpa dig?

Lisa Gerhardsson copywriter

Idé, koncept, varumärkesbyggande, SEO-texter, blogginlägg, annonskampanjer, övergripande tonalitet. Det är några exempel på vad en copywriter kan göra för dig och din verksamhet. Allt med målet att skapa en kommunikation som når ut, skapar lojalitet och ökar konverteringen.

Att låta ord bli till budskap och berättelser, som i sin tur stärker ditt varumärke och skapar fler och bättre affärer, kan vara en utmaning. Men det är precis det en copywriter kan hjälpa till med.

Vår copywriter heter Lisa Gerhardsson. Med en bakgrund som journalist och tio yrkesverksamma år som copywriter har hon koll på innehåll. Genom åren har hon arbetat med allt från varumärkeskoncept, tonalitet och redaktionellt material till annonskampanjer, SEO och storytelling.

Varumärke, idé och koncept

Vi kan hjälpa dig att hitta den röda tråden i kommunikationen, som löper genom alla kanaler. Att sätta språket och tonen för all kommunikation ger ditt varumärke en personlighet, en egen identitet.

Oavsett om det gäller att stärka varumärket, sätta tonaliteten för din nya hemsida eller skapa en annonskampanj, kan vi hjälpa till med idéer, koncept och insatser för ett starkare varumärke. Alltid med dina mål och din målgrupp som grund.

Skribent och webbcopy

Blogginlägg, webbtexter, nyhetsbrev, intern kommunikation, broschyrer, innehåll till appar. Vi hjälper dig gärna med textproduktion till såväl tryckt som digitalt innehåll, för alla branscher och målgrupper. Vi sköter allt från upplägg och intervjuer, till textproduktion och publicering.

Vi kan även utgå från existerande innehåll och göra en ordentlig genomgång och redigering – och skapa bättre förutsättningar för dig att nå ut.

Vill du ha hjälp av vår copywriter? Hör av dig!

Webbinar: Helhetstänk kring design – en unik inblick

Få en unik inblick i processen och tankarna kring ett stort designarbete för JATC Community Health Care. Hur får man företagets vision och mission att rimma med sitt visuella uttryck. Hur kan man jobba med sin grafiska profil för att stärka sitt varumärke och bygga en lönsam affär?

I detta webbinar berättar vår grafiska formgivare Karin Huber om arbetet med ny grafisk profil för JATC Community Health Care. Här du får även höra Liselotte Almén Malmqvist, grundare och företagsutvecklare på JATC Community Health Care berätta om företaget och tankarna kring arbetet.

Liselotte Almén Malmqvist, Grundare och företagsutvecklare, JATC Community Health Care

Karin har bland annat vunnit utmärkelsen GULD i tävlingen Kolla! som arrangeras av Föreningen Svenska Tecknare. Hon fick då utmärkelsen för sin formgivning av Saltå Kvarns förpackningar. Hon har även formgivit alla bokomslag i Harry Potter-serien.

JATC Community Health Care erbjuder ett tryggt helhetskoncept med eget boende, arbete och en aktiv fritid för personer med neuropsykiatrisk diagnos.


När: 4 november 2020, kl 08:30 – 09:30.
Var: Digitalt webbinar
Pris: Kostnadsfritt webbinar.

Begränsat antal platser.

Anmäl dig nu


Så fixar du e-postsignatur med HTML i Apple Mail

Har du svårt att få din HTML-epostsignatur i Apple Mail att se bra ut? Du är inte ensam. Men det finns en lösning.

Genom att följa dessa steg får du din e-postsignatur med HTML i Apple Mail att se ut så som du har tänkt att den ska se ut och fungera.

Steg 1 – HTML-koden

Ifall du inte skapar din e-postsignatur själv behöver du be personen som skapar den att skicka signaturen i HTML, med inledande <body> och avslutande </body> som textfil (.txt), är filen i .html ändrar du den bara till .txt.

Steg 2 – skapa en ”vanlig” e-postsignatur i Apple Mail

e-postsignatur i Apple Mail

Du behöver först skapa en ny signatur. När du gör detta kommer din e-postsignatur i Apple Mail att generera en fil i ditt filbibliotek som du sedan kan ändra. Öppna Apple Mail och välj Inställningar, välj sedan Signaturer. 

Döp din signatur och du är nu redo för nästa steg.

Steg 3 – Leta rätt på mappen för signaturer

Öppna Finder och klicka på i toppmenyn. Håll inne Alt och välj sedan Bibliotek/Mail. Välj den senaste mappen med namnet V (Mappen kan heta ex. V3, V4 eller V7 eller liknande). Klicka dig sedan vidare till MailData och därefter Signaturer.

e-postsignatur i Apple Mail

Steg 4 – Klistra in e-postsignaturen

Hitta den senaste filen med fil-ändelsen .mailsignature i mappen. Välj att öppna denna med Textredigeraren. Du ser nu signaturen i ren HTML-kod. Fortsätt genom att ta bort all text med start från <body…

Klistra sedan in HTML-koden från din nya e-postsignatur i filen med ändelse .mailsignature.
Spara filen.

e-postsignatur i Apple Mail

Steg 5 – Glöm inte låsa dokumentet

Om du inte låser filen kan denna komma att återställa sig till dess ursprungliga form och dina ändringar går förlorade. Glöm därför inte att låsa filen (se bild).

Steg 6 – Välj din nya e-postsignatur i Apple Mail

Öppna Apple Mail och gå åter in i Inställningar och välj Signaturer. Tillse att din nya e-postsignatur är vald. Skapa ett nytt mail och beskåda din nya och fulländade signatur.


Är du i behov av en ny mailsignatur? Tveka inte att höra av dig till oss

Hur kommunicera som bostadsrättsförening?

Hemsida BostadsrättsföreningNöjda medlemmar, gott rykte och mindre administrativt arbete är några av fördelarna med en planerad och digital kommunikation för bostadsrättsföreningar.

Bostadsrättsföreningar finns det gott om och utmaningarna består ofta av att samordna och nå ut med information. En genomtänkt kommunikation som vänder sig till såväl boende och potentiella köpare, som mäklare och myndigheter gör en bostadsrättsförening mer attraktiv och underlättar vardagen för både styrelse och fastighetsskötare.

Brf Gumshornet på Gumshornsgatan i Stockholm har nyligen lanserat sin nya hemsida.  Vi har formgivit och utvecklat föreningens hemsida, samt fotograferat och skapat innehåll. Resultatet blev en användarvänlig hemsida med relevant information och smarta funktioner.

Medlemmar kan prenumerera på aktuella händelser och för att minska belastning på förening och styrelse är innehållet även anpassat för mäklare, Skatteverket och andra berörda parter. Via en systemintegrering kan medlemmarna även enkelt göra felanmälan direkt på hemsidan, vilka skickas direkt till fastighetsskötaren.

Ta en titt på gumshornet.se och hör av dig till oss om du har funderingar över din bostadsrättsförenings utmaningar inom kommunikation!

Vi hjälper gärna till med att underlätta kommunikationen för fler bostadsrättsföreningar:

Grafisk form

Här jobbar vi gärna med hur bostadsrättsföreningen faktiskt ser ut i verkligheten. Färger, material, byggnadsår och känsla kan speglas i formgivningen av hemsidan. En genomtänkt design skapar igenkänning och ett bra första intryck för potentiella köpare.

Webbutveckling och system

Vi hjälper självklart till att utveckla hemsidan. Det finns stora möjligheter att integrera system som underlättar det administrativa arbetet. På så sätt kan de boende felanmäla direkt på hemsidan, vilket underlättar för såväl medlemmar som styrelse och fastighetsskötare.

Foto och innehåll

Enkelt och tydligt kan ibland vara klurigt. Vi hjälper gärna till med att se över vilken information som bör presenteras, och hur. Ännu en viktig del i kommunikationen är fotot – med hjälp av egen fotograf tar vi fram professionella bilder.

Sociala medier och trycksaker

Ibland krävs det andra vägar att nå fram. Sociala medier och tryckt information passar bra när något inte får missas. Kallelser, renoveringar, information i trapphus och tvättstuga. Tillsammans ser vi över era behov och skapar relevant och tydlig information.


Läs gärna mer om vår tjänster