Frukostmöte: Kommunicera digitalt – att nå ut och skapa engagemang

Anders Aldén, Lisa Gerhardsson - Kommunicera digitalt

Vi lever i en tid där det pratas mycket om content marketing, storytelling och engagerande budskap. Skriva kan de flesta – men hur uttrycker du dig bäst när företaget ska kommunicera? Vad är skillnaden mellan tonen på hemsidan och i sociala medier? Och vad innebär egentligen alla dessa begrepp?

Anders Aldén och Lisa Gerhardsson jobbar båda med text och budskap på Järna Kommunikation. Lisa har en bakgrund som journalist och har de senaste åren jobbat som copywriter för såväl stora som små varumärken. Anders arbetar med produktion och marknadsföring av innehåll för digitala medier.

Den 19:e september går Anders och Lisa igenom grunderna inom copywriting och ger dig de bästa knepen för att nå ut till målgruppen. Från tonalitet och varumärkestänk till hur du kan tänka när du skriver nyhetsbrev, pressmeddelanden eller inlägg i sociala medier.


Välkommen till vårt kostnadsfria frukostmöte

Välkommen onsdagen den 19:e september kl. 08:15-09:00! Vi håller till i I Skillebyholm på restaurang Varma Kök. Ekologisk frukost står framdukad från 08:00. Frukostmötet är kostnadsfritt.

Anmälan är stängd.

 


Hitta hit:

Ta del av vår personuppgiftspolicy

personuppgiftspolicy GDPR Din personliga integritet är viktig för oss. Därför behandlar vi alla personuppgifter i enlighet med kraven i GDPR och arbetar aktivt för att förbättra hanteringen av dina uppgifter. Ta gärna del av vår personuppgiftspolicy.

Har du frågor gällande behandling av dina personuppgifter ber vi dig kontakta oss på gdpr@jarnakommunikation.se

Catarina skapar värde genom form

Catarina Turén

Hej jag heter Catarina Turén
Nyligen började jag jobba som originalare/grafisk formgivare av trycksaker på Järna Kommunikation. Som en del i JK-teamet kommer jag att arbeta med text, bild och budskap. Ibland skapar jag något nytt – andra gånger tolkar jag och utför arbetet utifrån givna ramar och någon annans formidé. Båda sätten att jobba kräver engagemang och formkänsla och då tycker jag det är roligt att jobba!

Största delen av mitt yrkesverksamma liv har jag arbetat med form, färg och bild. Inom reklam/informations- förlags- och museivärlden.

Även min fritid har alltid präglats av intresset för form och färg. Ibland handlar det om textilt hantverk, måleri eller renoveringsarbete och ibland trädgårdsodling. Däremellan hinner jag läsa en hel del skönlitteratur och prata om allt detta med goda vänner. Sedan några år bor jag och katten Tigris i en ganska liten röd stuga omgiven av en stor trädgård utanför Nyköping.

Järna Kommunikation verkar utifrån en värdegrund – att värna människa och natur – som passar ihop väl med det jag själv tycker är viktigt i livet. Jag ser fram emot att vara delaktig i det arbetet!

Copywriter Lisa skapar sammanhang som berör

Lisa Gerhardsson Copywriter

Jag heter Lisa Gerhardsson och har nyligen börjat jobba som copywriter och skribent för Järna Kommunikation. Mitt jobb går ut på att göra om det krångliga och svårbegripliga till något enkelt och tilltalande för målgruppen. Det kan handla om att ta fram en tonalitet, utforma användarupplevelsen med hjälp av ord eller producera redaktionellt material och storytelling. Det roligaste är att läsa av, känna in, förstå och genom det skapa ett sammanhang som berör.

Tidigare har jag arbetat som copywriter på en digital byrå i Örebro och som reporter vid olika dagstidningar. Studerade gjorde jag i Norrköping, där jag tog i en magisterexamen från Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings universitet.

Jag bor på landet utanför Örebro med min lilla familj. När jag inte jobbar ser jag till att ha det fint och umgås med folk jag gillar. Andra intressen är konst, litteratur, mat och musik – inte ogärna i en salig blandning.

Det som gjorde att jag fastnade för Järna Kommunikation var byråns engagemang och tänk. Att göra planeten till en mer hållbar, miljövänlig och gladare plats är något jag definitivt står bakom.

Pick up the spirit – ett koncept för ett rent, snyggt och tryggt Södertälje Centrum

Pick up the spirit

Syftet med projektet var att få till en attitydförändring mot nedskräpning. Vårt förslag bottnade i tanken att bygga underifrån, göra saker på riktigt, tänka långsiktigt och skapa gemenskap. Grundtanken att alla någonstans har en vilja att vara med och bidra till en bra framtid, bara förutsättningarna finns.

Pick up the spirit

Pick up the spirit

Resultatet blev konceptet: Pick up the spirit. Vi hoppas inspirera till engagemang genom att lyfta fram markytorna, synliggöra det föreningen och kommunen gör samt presentera centrumets fantastiska handlare.

Projektet hålls ihop genom ett tydligt helhetstänk genom en logotyp, en färgpalett, porträtt av aktörerna, schabloner för annonsering och markytor samt aktiviteter på stan.

Vi önskar Södertälje Kommun och Södertälje Centrumförening lycka till när de nu gör verklighet av våra idéer.


Läs gärna LT:s artikeln om projektet: Årets förnyade anti-skräpkampanj ska synas extra mycket i centrum (LT plus)