DayCape gör autism till en superkraft!

Anton Håkansson, grundare DayCape.

Vi är så stolta över att arbeta tillsammans med aktörer som gör världen till en bättre plats. DayCape har sedan 2015 skapat nya möjligheter för hundratals barn med autism. Appen Daycape är en rolig och interaktiv bildkalender som hjälper barn i behov av extra stöd att utvecklas i vardagen tillsammans med sina föräldrar och lärare. Nu har DayCape tagit steget från att vara en mycket uppskattad betaversion till en fullt utrustad app med helhetslösningar för både familjen och hela klassen. Vi ser fram emot en spännande framtid tillsammans med DayCape.

Nu kan du prenumerera på DayCapes nyhetsbrev!

Dags för en ekologisk höstfika?

JK--Kaffe-sommar-FYRKANT-Jarna-rosteri

Visste du att Järna Rosteri gör fantastiskt gott kaffe? Så gott att vi var tvungna att ha vår egen ekologiska blandning.

Vad har du för planer i höst? Låt oss bjuda på ekofika så kan vi prata kommunikationsstrategi, digitala medier eller det som är aktuellt för dig just nu.

Det är bara att höra av dig till oss på 08-551 733 33 eller skicka en mötesförfrågan!

Helhetstänk kring design – en god affär, Karin tipsar!

Karin Huber

Vi är glada över att så många kunde medverka under vårt senaste frukostmöte. För er som missade Karins föreläsning, vår flitiga grafiska formgivare, kommer här några tips hur du kommer igång med att skapa en tydlig designprofil:

Värdegrund
Värdegrunden är den plattform vi står på och arbetar utifrån. En känsla och en övertygelse som är gemensam för företaget. Genom att utgå ifrån verksamheten som en egen personlighet blir det enklare att hitta rätt formspråk. Vad motiverar personen (företaget) att gå till jobbet en ledig dag? Vad gör hen inte även om betalningen är stor?

Position idag
Ta reda på vart företaget står idag i förhållande till konkurrenterna.

Målgruppen
Mycket är vunnet om du kan sätta dig in i hur målgruppen fungerar på olika plan, helst så många som möjligt. Vad värderar de i livet? Är de välutbildade? Reser de mycket?

Styrkor
Vad har företaget för styrkor idag som vi vill förmedla? Vad är det som gör att målgruppen väljer just deras varumärke?

Imorgon
Vi lever i en föränderlig värld. Därför är det viktigt att även tänka framåt och fråga sig hur företaget vill att målgruppen ska uppfatta dem i framtiden.

Helhetstänk kring design
Följ oss gärna på sociala medier, vi låter dig veta när vi håller nästa frukostmöte!