Helhetstänk kring design – en god affär, Karin tipsar!

Karin Huber

Vi är glada över att så många kunde medverka under vårt senaste frukostmöte. För er som missade Karins föreläsning, vår flitiga grafiska formgivare, kommer här några tips hur du kommer igång med att skapa en tydlig designprofil:

Värdegrund
Värdegrunden är den plattform vi står på och arbetar utifrån. En känsla och en övertygelse som är gemensam för företaget. Genom att utgå ifrån verksamheten som en egen personlighet blir det enklare att hitta rätt formspråk. Vad motiverar personen (företaget) att gå till jobbet en ledig dag? Vad gör hen inte även om betalningen är stor?

Position idag
Ta reda på vart företaget står idag i förhållande till konkurrenterna.

Målgruppen
Mycket är vunnet om du kan sätta dig in i hur målgruppen fungerar på olika plan, helst så många som möjligt. Vad värderar de i livet? Är de välutbildade? Reser de mycket?

Styrkor
Vad har företaget för styrkor idag som vi vill förmedla? Vad är det som gör att målgruppen väljer just deras varumärke?

Imorgon
Vi lever i en föränderlig värld. Därför är det viktigt att även tänka framåt och fråga sig hur företaget vill att målgruppen ska uppfatta dem i framtiden.

Helhetstänk kring design
Följ oss gärna på sociala medier, vi låter dig veta när vi håller nästa frukostmöte!

Anders Aldén Redaktör, Produktionsledare, Google Ads-certifierad 073 330 34 32 anders@jarnakommunikation.se