Content marketing & innehållsstrategi

Relevant innehåll och aktiv närvaro

Träffsäkert innehåll och en tydlig strategi är A och O i det digitala samhället. Det gäller att skapa en dialog med omgivningen och ett långsiktigt engagemang. Kundtidning, nyhetsbrev, blogg, webb, event eller sociala medier, se till att skapa innehåll som era användare uppskattar, kommenterar och mer än gärna delar med sig av.

Content marketing metod & process

Så hjälper vi dig att skapa riktigt bra innehåll

1. Behovsinventering & innehållstrategi

Vi tar fram en innehållsstrategi som gör era mål tydliga och där vi definierar hur ni ska nå dit. Om det behövs leder vi en workshop med relevanta personer från ditt företag där vi skapar en process som leder till en färdig innehållsstrategi.

2.  Kanalstrategi – val av kanaler

Vi ger er feedback och råd kring de kanaler där ni finns i dag. Vi utarbetar en kanalstrategi som definierar hur varje kanal ska användas framöver.

3. Publiceringsschema

Vi hjälper dig att ta fram riktigt bra innehåll. Vi skapar ett publiceringsschema där du kan se vad som kommer att publiceras när.


Vill du ha en innehållsstrategi och riktigt bra innehåll?

Ring eller mejla oss nu och säg att du vill ha hjälp med content marketing:

08 551 733 33 · hej@jarnakommunikation.se


Mer om content marketing

Hur skapas bra innehåll?

Relevant innehåll skapas genom en djupgående förståelse för vad som får målgruppen att tycka, tänka, känna, och intressera sig. Genom att bjuda in till dialog och låta användarna vara delaktiga i varumärkeskommunikationen skapas långsiktiga relationer och ett personligt engagemang. Huvudingrediensen är att släppa fokus på hur företaget vill kommunicera och istället anpassa kommunikationen till mottagarens villkor. Det gäller att skapa innehåll som mottagaren är intresserad av, publicera i kanaler där mottagaren är nåbar, uttrycka sig på sätt som skapar ett möte med mottagaren och sedan göra detta vid rätt tidpunkt.

Från ett litet frö till ett helt landskap

En bra berättelse börjar ofta med en liten idé – ett tankefrö har börjat gro. Varje bra historia skapas genom känsla och engagemang. Att kommunicera med både hjärna och hjärta är ett vinnande koncept. Kanske har du ni idéfrö som ligger och gror? Tillsammans kan vi skapa nya landskap.

Detta tänker vi på när vi arbetar med content marketing:

  • Innehållsstrategi med tydlig röd tråd
  • Långsiktiga relationer
  • Redaktionell ton
  • Fokus på mottagarens villkor
  • Skapa engagemang och dialog
  • Skapa associationer till områden utanför den direkta affärsidén
  • Värdeskapande kommunikation
  • Strategi för sociala medier
  • Storytelling
  • Budskapsanpassning för samtliga kanaler
  • Initiativ för användargenererat innehåll

Maria Håkanson VD, Strateg, Copywriter 070 727 24 00 maria@jarnakommunikation.se